نت فیکس مرجع آموزش های تخصصی

نکات مهم قبل از ثبت سفارش

    •  - واحد پشتیبانی خرید ممبر - فقط تماس و تلگرام از ساعت 10 الی 23 : 3814 088 0912
    • - زمان تکمیل سفارشات : زمان تکمیل همه سفارشات از 30 دقیقه الی 48 ساعت میباشد
    • - ممبر واقعی آفلاین چیست ؟ در واقع اشخاصی هستند که فقط برای امتیاز عضو کانال شما میشوند - در این روش بازدید پایین است و ریزش هم بسیار پایین میباشد .
    • - ارسال نوتیفیکیشن به چه صورت است ؟ در این روش تبلیغات نوتیفیکیشن بر روی گوشی های اندرویدی ارسال میشود و هیچ تضمینی نیست که چه تعداد افراد کانال شمارو انتخاب کنند و وارد شوند , ما فقط تبلیغات را ارسال میکنیم و لینک گزارش را در این لینک ارسال میکنیم
    • - افزایش ممبر به روش اد کردن به چه صورت است ؟ در این روش افراد به کانال شما اضافه میشوند و به همین دلیل در لحظه اول پست ها هیچ بازدیدی نمیخورند - توجه داشته باشین در این روش ویو پایین است و ریزش بالاست به همین دلیل شما برای جبران ریزش ممبر هدیه دریافت میکنید
    • - آیا ممبر واقعی ریزش هم دارد ؟ بله ممبر های واقعی ریزش دارند این افراد مانند دیگر انسان ها قادر به تصمیم گیری هستند و ریزش و خارج شدن افراد به نوع پست گذاری و مدیریت و مطالب کانال شما بستگی دارد - ریزش ممبر واقعی آفلاین از 10 تا 50 درصد[ با سرعت پایین - ریزش کند ] و روش اد کردن به کانال از 30 تا 70 درصد ریزش دیده شده .

لطفا قبل از ثبت سفارش نکات قبل از خرید را کامل مطالعه کنید


افزاش ممبر واقعي کانال
ممبر واقعی و آفلاین کانال
ارسال نوتیفیکیشن

آنالیز وب چیست ؟

آنالیز وب چیست ؟

آنالیز وب چیست ؟Reviewed by سعید صابری on Jan 15Rating:

 آنالیز وب چیست ؟

 آنالیز وب چیست ؟

آنالیز وب چیست ؟

آنالیز وب به معنای بررسی رفتار بازدیدکنندگان از وب‌سایت‌ها است.

آنالیز وب در زمینه تجاری به طور خاص به معنای استفاده از داده‌های جمع‌‌آوری‌شده از وب برای تعیین این امر است که کدام جنبه‌های وب‌سایت در جهت اهداف یک کسب و کار معین عمل می‌کنند.

داده‌های جمع‌آوری‌شده تقریبا همیشه شامل گزارش‌های “ترافیک وب” هستند. این گزارش‌ها ممکن است حاوی میزان پاسخ ای ‌- میل، داده‌های کمپین‌های میل مستقیم، اطلاعات فروش، داده‌های کارکرد کاربران مثلا نمودار “هیت کلیک‌ها” و سایر اندازه‌گیرهای مرسوم باشند.

 

دو رویکرد تکنولوژیک

دو رویکرد تکنولوژیک اصلی برای جمع‌آوری داده‌های آنالیز وب وجود دارد:

اولین روش “آنالیز لاگ‌فایل” (logfile analysis) است. در این روش، لاگ‌فایل‌ها را -که وب سرور‌ها همه عملیات‌شان را در آنها ثبت می‌کنند- می‌خوانند.

روش دوم  “تگ‌دادن به صفحات” (page tagging) است که از “جاوا اسکریپت” روی هر صفحه استفاده می‌کنند تا هنگامی که یک مرورگر وب بر روی یک صفحه عمل می‌کند، یک سرور ثالث را خبردار کند.
آنالیز لاگ‌فایل 

وب‌سرورها همیشه همه عملیات‌شان را در یک لاگ‌فایل ثبت می‌کنند. به زودی مشخص شد که این لاگ‌فایل‌ها که قابل خوانده‌شدن به‌وسیله یک برنامه هستند، می‌توانند داده‌‌هایی درباره محبوبیت یک وب‌سایت فراهم کنند. به این ترتیب نرم‌افزار‌های آنالیز لاگ‌فایل ظهور کردند.

در اوائل دهه ۱۹۹۰ آمار وب‌‌سایت عمدتا متشکل از شمارش تعداد تقاضا‌های ارائه‌شده مراجعین به وب‌ سرور بود. این رویکرد منطقی می‌نمود چرا که هر وب‌سایت اغلب شامل یک فابل منفرد HTML بود.

اما با وارد شدن گرافیک به HTML [گرافیک وب] و وب‌سایت‌هایی که چندین فایل HTML را در بر می‌گرفتند، این شمارش دیگر چندان مفید نبود.

اولین لاگ آنالایزر واقعی تجاری در سال ۱۹۹۴ بوسیله IPRO ساخته شد.

دو واحد اندازه گیری هم در میانه دهه ۱۹۹۰ برای تعیین دقیق‌تر فعالیت انسانی روی وب سرورها ارائه شدند. این دو واحد “صفحه دیده‌شده “(page view)  و “بازدیدکننده صفحه    (page visit or session) بودند.

“صفحه دیده‌شده” به معنای تقاضای یک وب ‌سرور برای یک صفحه، در مقابل یک گرافیک، است، اما “بازدیدکننده صفحه” به معنای یک رشته از تقاضاها از یک مرجع با هویت منحصربه‌فرد است که پس از مدت معینی از عدم فعالیت، معمولا ۳۰ دقیقه، منقضی شده است.

“صفحات دیده‌شده” و “بازدیدکنندگان صفحه” هنوز معیارهای اندازه‌گیری هستند که به طور رایج به نمایش درمی‌آیند، اما اکنون آنهارا هم  ابزارهایی غیردقیق محسوب می‌کنند.

ظهور “اسپایدرها و روبات‌های”  موتورهای جستجو [چطور موتورهای جستجو کار می‌کنند؟] در اواخر دهه ۱۹۹۰ به همراه  “وب پروکسی‌ها” و “آدرس‌های IP به طور فعال اختصاص‌یابنده” برای شرکت‌های بزرگ و ISPها، شناسایی بازدیدکنندگان منحصر به فرد انسانی از یک وب‌سایت را مشکل‌تر کرد.

استفاده گسترده از “کش‌های وب” نیز مانعی بر سر راه “تحلیل لاگ‌فایل” ‌پدید آورد. اگر شخصی یک صفحه را دوباره ببیند، تقاضای دوم از کش مرورگر (browser cache) پاسخ داده می‌شود، و تقاضایی در وب‌ سرور دریافت نخواهد شد.

این امر به معنای آن است که مسیر کلیک شخص در سایت از دست می‌رود.

با پیکربندی وب ‌سرور می‌توان بر “کش‌کردن” (caching) غلبه کرد، اما این کار ممکن است کارکرد بازدیدکننده از وب‌‌سایت را دچار اشکال کند.

تگ دادن به صفحه

نگرانی‌ها در مورد دقت تحلیل لاگ‌فایل با وجود کش‌شدن، و گرایش به انجام آنالیز وب به عنوان یک سرویس سفارشی دومین روش جمع آوری داده‌ها  را پدید آورد: تگ‌دادن به صفحه یا  “Web bugs”

در میانه دهه  ۱۹۹۰  به طور شایع شمارنده‌های وب را در وب‌سایت‌ها مشاهده می‌کردیم – تصاویری درون یک صفحه وب که تعداد دفعاتی را به نمایش می‌گذاشتند که آن تصویر درخواست می‌شد و به این ترتیب تخمینی از شمار بازدیدها از آن صفحه را به دست می‌داد.

در آخر دهه ۱۹۹۰ این تصویر قابل مشاهده به یک تصویر کوچک غیرقابل مشاهده تحول یافت که با استفاده از جاوا اسکریپت، به  همراه درخواست تصویر؛ اطلاعات معینی درباره صفحه و بازدیدکننده را هم انتقال می‌داد. بعد یک شرکت آنالیزکننده وب می‌توانست این اطلاعات را از راه دور پردازش و آماری تفصیلی را تولید کند.

سرویس‌های آنالیز وب همچنین فرآیند تخصیص‌دادن “کوکی” (‍Cookie) به کاربران را هم انجام می‌دهند و به این ترتیب می‌‌تواند آنها را حین بازدید و بازدیدهای بعدی به طور انحصاری شناسایی کنند.

با رواج استفاده از سلوشن”آژاکس”، شیوه جایگزینی برای کاربرد یک تصویر غیرقابل مشاهده ایجاد شده است: استفاده از فراخوان سرور از سوی صفحه اجراشده.
در این شیوه هنگامی که صفحه روی مرورگر وب اجرا می‌شود، یک قطعه کد آژاکس، سرور را احضار می‌کند و اطلاعات مربوط به مرجع را به آن منتقل می‌کند؛ بعد این اطلاعات را یک شرکت آنالیز وب جمع‌آوری می‌کند.

 

منبع : همشهری آنلاین

مطالب مرتبط

آموزش رفع مشکلات اینترنت سیم کارت آیفون

آموزش رفع مشکلات اینترنت سیم کارت آیفون رای راه اندازی اینترنت سیم کارت ایفون اغلب به تنظیم خاصی احتیاج نیست ولی بعضی اوقات هرکاری میکنید وصل نمیشید یا اصلا علامت اینترنت رو بالای گوشیتون نمیبیند . علت این قضیه پیدا نکردن خودکار apn هست که شما باید به صورت دستی و...ادامه مطلب

چرا از اینترنت رایگان استفاده نکنیم

چرا از اینترنت رایگان استفاده نکنیم؟در نوروز بسیاری از مسافران هنگام سفر از اینترنت رایگان هتل‌ها و مراکز تفریحی استفاده می‌کنند؛ موضوعی که گر چه در نگاه اول نشاندهنده خدمات خوب است، اما در این میان عده‌ای سودجو به راحتی با استفاده از وای‌فای رایگان دست به ...ادامه مطلب

روشهایی برای کاهش هزینه حجم اینترنت مصرفی سیمکارت

 راهکارهای کاهش حجم مصرفی اینترنت سیمکارتبا فعال شدن اینترنت پرسرعت شرکت های ارائه دهنده سیمکارت در ایران،استفاده از اینترنت همراه در بین مردم زیاد شده است.شرکت ها بسته های حجمی مختلف با هزینه های سنگین را برای مشتریان خود قرار داده اند.حال اگر شما می خواهی...ادامه مطلب

آشنایی با هشتک و کاربرد آن

هشتگ چیست و چگونه می‌توانیم به شیوه‌ای موثر از آن بهره ببریم؟ چرا از هشتگ باید استفاده کرد؟ روزانه میلیاردها تصویر  در اینستاگرام، میلیون‌ها پست‌ در فیسبوک و توییتر به اشتراک گذاشته می‌شوند. در این استخر پر از محتوا، بدون استفاده‌ی صحیح از هشتگ‌ها محتوای شما به سر...ادامه مطلب

افزایش سرعت اینترنت گوشی اندوریدی با این ۴ روش

افزایش سرعت اینترنت گوشی اندوریدی با این 4 روش کاربران اندروید می توانند با این ترفند از حداکثر سرعت اینترنت خود استفاده کنند.با آمدن نسل های جدید اینترنت و افزایش سرعت آن، برخی گوشی ها نمی توانند از تمام سرعت ارائه شده استفاده کنند و به نوعی خود دستگاه ها باع...ادامه مطلب

۱۰ راه برای کاهش مصرف اینترنت داده تلفن همراه در اندروید

اگر میزان هزینه مصرف اینترنت در قبض تلفن همراه‌تان سر به فلک کشیده است و یا بسته‌های اینترنت همراه‌تان زودبه‌زود تمام می‌شوند، زمان آن است که کنترل بیش‌تری بر روی داده‌های تلفن همراه در گوشی‌تان داشته باشید. در این ترفند به معرفی 10 راه کاربردی برای کاهش مصرف اینتر...ادامه مطلب

نظرات

  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.